Ne szabotáld a terveidet. Egy apró szervezési hiba, amit sokan nem is vesznek észre, és nem is értik, hogy miért bukott meg a tervük.
Tudod, mi az az egyszerű követelmény, aminek a betartása nagymértékben javítja a cselekvési kedvedet?
Képzeld el, hogy minden flottul meg van tervezve, ki van találva, át van gondolva és már ezerszer csináltátok is, és mégis a végén ezt a nagy tervet kis apróság fogja megakadályozni.
Ne bízz a rutinban, helyette használd ezt.
Amennyiben a tervedet valóban meg akarod valósítani, akkor a nagy egészet részekre a részeket pedig lépésekre kell bontani.
És következik a probléma. Ugyanis ha egy feladat nincs jól meghatározva, akkor mi vagy a munkatársunk nem tudja, hogy pontosan mit kell csinálni. Ilyenkor vagy időt veszítünk a feladat értelmezésével, vagy rosszul valósítjuk meg a feladatot.
Minél konkrétabban meghatároztunk egy lépést, annál könnyebb azt elvégezni. Az egyértelmű feladatokat gyorsan, pontosan és hatékonyan tudjuk teljesíteni.
Ezért érdemes akár sémákat kidolgozni, ami az ismétlődő feladatoknál jól tud jönni. Például ha van olyan feladat, amit csak időközönként kell elvégezni, de akkor fontos betartani a lépéseket, akkor egyszerűen csak írjuk le tényszerűen és pontosan a lépéséket. Így legközelebb, amikor az a feladat újra aktuálissá válik, csak elővesszük ezt a leírást, és gondolkozás nélkül meg tudjuk valósítani.
Ez akkor is jól jön, ha mindig másnak kell elvégeznie azt a feladatot, mert akkor egyszerűen a leírás alapján meg tudja csinálni.
Tehát fontos, hogy pontosan fogalmazzuk meg, hogy mi a feladat, mi a lépés.
Ami itt is nagyon fontos: ÍRD LE a konkrét lépést!
Kapod a tippeket, de még nincs is terved?
Szeretnél, csak nem tudod, hogyan is állíts össze egy profi cselekvési tervet a vállalkozásodnak? Segítek lépésről lépésre felépíteni azt a tervet, ami eljuttat a célodhoz. Ehhez már csak annyit kell tenned, hogy ide kattintasz!